tisdag 3 juni 2014

Andra dagen (måndag)

Första jobbdagen!

Saker jag lärt mig idag:
- det finns helt för många olika byggnader i CERN
- det finns inte plastpåsar i supermarketen här i byn, man måste ta med sig egna
- det går bra att cykla i en stor rondell vid rusningstid om man bara koncentrerar sig och följer trafikreglerna

+1: Vi ska till Chamonix på veckoslutet! Vi är ett gäng på 10 finländare som ska hajka och se på Mont Blanc, blir kul :D


Med access-kortet kommer man in på området 24/7, helt jees!

Min cykel! (från CERN:s egna cykeluthyrning) Denhär tar mig 6 km till jobbet och tillbaka igen varje dag :)

Tappade bort mig på vägen till butiken och hittade en odling med mystiska frukter, vet någon vad det här är? Min bästa gissning är det här: http://en.wikipedia.org/wiki/Actinidia_arguta

Vy från balkongen där jag åt middag, här är alltså min hemgata.

Obligatorisk matbild! (jepp, det här blev en matblogg)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar